معلم ایرانی
درباره وبلاگ


اینجانب محسن شریفی 33 ساله؛کارشناس ارشد آموزش و پرورش ابتدایی می باشم که به مدت 4 سال است.در مناطق روستایی محروم شهرستان سردشت در استان آذربایجان غربی مشغول به خدمت می باشم . و از طریق این نوشته ها سعی دارم تجربیات و درد دل های حرفه ای ام را با همکارانم در سراسر ایران در میان بگذارم.

مدیر وبلاگ : محسن شریفی
مطالب اخیر
نویسندگان
نظرسنجی
به نظر شما چرا حقوق معلمان در مقایسه با کارمندان سایر ادارات (مثلا ثبت و اسناد یا گمرک) خیلی پایین است؟









آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

 جامعه ی ایران یک جامعه ی اسلامی است،و آموزش و پرورشمرتبط با ان یک نظام ارزشی –الهی است،و هدف غایی آن هدایت فرد دانش آموز به سوی یکتا پرست شدن است.باید توجه داشت در کنار این هدف اصلی آموزش و پرورش باید دانست فناوری های جدید، به ویژه فناوری مربوط به عصر اطلاعات و ارتباطات، زمینه تحولات سریعی را در جهان فراهم آورده است. چالش های بر آمده از این تحولات، زمینه نگاهی نو را به آموزش و پرورش فراهم ساخته است. آموزش و پرورش به منزلۀ پرورش دهنده نیروی اندر کنار اسانی مورد نیاز در فرآیند تعامل فناورانه عصر جدید، نقش خود را در جهان همچنان حفظ کرده است.

آموزش و پرورش بر اساس گزارش توسعه انسانی سال 1995 سازمان ملل وظیفه دارد. تا پایه های دانش را در طول زندگی افراد شکل بدهد. یونسکو به منظور تحقق توسعه انسانی برای تعلیم و تربیت در قرن بیست و یکم چهار محور اساسی را ذکر می کند تا پایه های دانش افراد بر اساس آنها شکل بگیرد این چهار محور به شرح زیرند:

1-   «یادگیری برای دانستن» فرد چون دانشمندان به جای حفظ مطالب با نحوه ساخت دانش آشنا شود.

2-   «یادگیری چگونه انجام دادن» به گونه ای که بتوان در محیط بطور خلاق عمل کرد.

3-   «یادگیری زندگی با دیگران» به طوری که قادر به مشارکت در زندگی با دیگران شود.

4-   «یادگیری چگونه بودن» پیشرفتی که ناشی از سه مرحله قبلی است (یونسکو[1]، 1376، ص 88)

 



[1]. UNESCO





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
چهارشنبه 25 تیر 1393
محسن شریفی


 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic